tisdag 20 maj 2008

HELDAG

Idag ska jag stå i Tusen ting, Malin är på mässa i G-borg. Ska bli roligt det är ju så man alltid har velat jobba, tänk att kunna känna sig fin när man går till jobbet:-)
Har ni vägarna förbi så titta inom.
vid kvart i 3 kommer Emelie o löser av mig o så bär det av till mitt vanliga jobb, o där känner man sig allt annat än fin. Möjligtvis när man går hem känner man sig smutsig o svettig, världens glamorusaste jobb, tur man tycker om pensionärerna o personalen så mycket som man gör. Det är ju därför man går dit, för det är ju inte pengarna som lockar. Tänk att man kan jobba med döda ting i en fabrik o tjäna mycket mer än vi som tar hand om dom som en gång byggde upp vårt samhälle.
Nej nu ska jag göra mig så fin som det går:-)

1 kommentar:

MLE sa...

Håller med dig helt...bajs bajs bajs, känns det jobbet just nu...