tisdag 19 juni 2012

Min älskade trädgård...

eller "vår" trädgård är det ju =)
Det växer så man nästan hör det.
Går en runda varje kväll 
& på morgonen
känns det som det har blivit mer =)

Idag har jag provat mitt egenfixade
gödningsmedel,
nässlor & vatten.
Kan säga att det luktar koskit!!
Höll på att spy,
så jag hoppas på att det är riktigt
riktigt bra skit!

Ikväll träffade jag min lilla moster
som gav mig 2 egenodlade plantor.
1 spetspaprika & 1 physalis.
Så spännande! I och med att vi inte 
äger ett växthus, så det blir friland.
Återkommer med bilder.

Jag hoppas ni alla sover riktigt gott!
Kramen/Emma

1 kommentar:

Fröken Grön sa...

Så fint det har blivit i din lilla köksträdgård! Där har ni verkligen jobbat bra.

Hoppas att ni har haft en fin midsommarhelg, trots trist väder. Nu håller vi tummarna för lite sol under veckan som kommer!

/Anna-Karin