måndag 28 maj 2012

Utedag....

 har spenderat dagen ute,
fantastiskt när det går =)
Snälla svärmor har varit här o umgåtts med lillfis=)

Det har gjorts såbäddar med stenkanter, 
jag har satt upp nät som gurka 
o sockerärtorna kan klättra på.
Varit hos lilla mamma o hämtat
en hallonplanta.

Nu ska jag bada o få lillfis att varva ner,
för när han sover smyger
jag ut igen.
Då ska ärtorna, bönorna, lite mer sallad
o blomster krassen ner i marken.
Hinner jag ska jag plantera om några
tomatplantor oxå.

Hoppas ni har haft en lika underbar dag som jag!
Kramen/Emma

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så himla fint och mysigt.
härligt med eget land att hämta grönsaker i hela sommaren.
kram
Fru Thomasson

Fröken Grön sa...

Oj så snyggt ni (du?) har gjort, Emma! Det där kommer att bli hur bra som helst när det sätter igång och grönska i landen. Och just precis en sån där rosenbåge vill jag också ha! Var har du handlat din?

Ha en fortsatt skön helg!
/Anna-Karin