fredag 23 januari 2009

Snyft........


Jag har legat här i sängen sen i onsdags, feber, värk o förkylning, känner inte mig bättre än men måste ändå klä på mig o gå till byn o handla o hämta Ozzian.Ibland är det jobbigt att vardagen går vidare, särskilt nu när man är sjuk.

Ligger just nu o kollar på ett program på tv4 fakta om adoptioner, om vilken svart handel det finns, lurar föräldrar att skriva på papper om att barnen får det bra på hemmen med utbildning o allt, men det dom egentligen skriver på är att dom ger upp rätten till sina barn o att dom adopteras bort till andra länder.
Tvi vilka hemska människor det finns!!!!!! Nej nu blev jag faktiskt lite förbanad....

4 kommentarer:

Victoria Berntsson sa...

Hej Emma jag chansar på att det var du som skrev i min blogg http://danielberntsson.blogspot.com och lämnade en kommentar så känner vi varandra lite :-). Vi har jobbat ihop på Lindgården i grupp 4 eller var det 3.
Hoppas allt är bra med dig och familjen.
Kram Victoria

MLE sa...

Fy för, ja det finns så mycket orättvisa i vår stora värld. Puss

Hanna sa...

usch! jag kan inte se sådana program. Man skulle vilja ha makt att ändra allt ont i världen. Att det ens finns människor som kan med att göra nåt så fruktansvärt. Jobbigt det måste vara för de som adopterar oxå, att inte veta om mamman verkligen inte kunnat ta hand om sitt barn, eller om hon bara lurats.

Krya på dig! kramar

Victoria Berntsson sa...

Tack snälla Emma för din gulliga kommentar i mitt inlägg. Kram Victoria