måndag 26 januari 2009

sjukt barn, bröllop o trädmannen....

Nu när man äntligen börjar repa sig efter sjukdom så får lilleman feber o är jättekass.
Nu ligger han här vid mig o sover, oroligt för han har klagar över öronen, det blir nog en lång natt, tur vi sov en stund i em.

Sen var jag o barnen på bröllop i kväll, när bonde-Mattias fick sin Emma, finns nog inget finare än sann kärlek. Visst dom har bara varit ihop ett halv år, men man lever nu. Jag o Benza förlovade oss efter ett halv år, vi visste redan då att det var vi två för alltid. O nu snart 13 år senare känns det likadant.
Det var ett underbart fint bröllop å blödig som jag är gick det 3 st näsdukar, det bästa va ju att det släppte i näsan, utan nässpray.

Nu ligger jag här på soffan o kollar på trädmannen på 5:an, det finns så många olika sjukdomar, men denna är nog det konstigaste jag sett, än. Stackars lille man, får ställa ut sig för att kunna tjäna pengar. Det kanske jag också skulle göra, för här behövs det alltid mer pengar.

Inga kommentarer: