lördag 13 november 2010

När vintern närmar sig........

då vaknar jag sakta upp från min bloggide.
Har haft noll inspiration.
Men nu när kvällarna blir mörkare & man får
tända alla ljus,
i sitt lilla hus.
Då börjar livet leva här igen.



Då börjar det klia i lopp-fingrarna igen
& man vill ut & finna lopper.
Man vill fixa & dona i varje hörna,
man vill göra det juligt & mysigt.



Idag tvättas det fönster här hemma
till och med emellan.
Sen är det bara att upp med stjärnorna & stakarna.
Dricka glögg & äta pepparkakor.
Slå in julklapparna & bygga pepparkakshus.
Låta tomtarna på vinden komma ner till värmen
& klä granen.

Härliga tid!
Välkommen hit!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Våår bääästaaa tiiiid är nuuu, lalalalalalalalalala, Ja det är så att man ryser,skulle gärna sitta i din soffa o dricka glögg nuuuu
Kram mam

Anette sa...

Åh vad jag har längtat......

Anonym sa...

Ooo, det ska bli roligt att få se hur juligheten tar form hemma hos er! Själv är jag feg och sparsam med sånt där men tycker det är fint hos andra så jag njuter av dina vackra bilder. Kram och God jul! =)